luni, 8 august 2011

Delta Dunarii, Marea Neagra ~Sulina~ Cardon, Letea, Plaja

22 Iulie
Trezirea este la 8.00. Dupa o noapte tulbure din pricina berii baute cu o zi inainte , ma dezmeticesc cu greu. azi avem zi de pescuit,plimbare, etc. Fiecare unde vrea. Eu cu Victor alegem pescuitul iar toti ceilalti plimbarea. Mancam cateceva, bem cafeaua, bem berea de dimineata si ma apuc sa-mi adun sculele si momeala. Umplem si o lada frigorifica cu bere, pentru ca nu se poate altfel si suntem gata de drum. De data asta capitanul ne comunica ca in barca vom fi mai multi.





 Ajungem pe chei unde ne asteapta barca pe noi si inca sapte persoane. Un tata cu doi copii(o fata si un baiat) si o familie cu alti doi copii(doua fete destul de marisoare). Umplem barca lui Lucian Pamfil si iata-ne la drum pe unde altundeva decat pe Canalul Indragostitilor dupa Lucian (Canalul Barbosu in realitate). Dar ce e mai frumos decat poezia in Delta Dunarii. Canalul ce leaga Sulina de Cardon este destul de lung. Trecem printre nuferi albi si galbeni, stuf, papura, salcii, etc. Stam la sueta din cand in cand mai desfacem cate-o bere din lada, mai facem o gluma, o poza.



 Mergeam aproape de o ora si nu se schimbase nimic in peisaj iar mie imi trebuia un wc. Frate dar in ce hal imi trebuia de-mi venea sa sar in apa. Ii expun lui Lucian problema care ma linisteste ca ajungem imediat. Si "imediat" asta se prelungea de trecuse vreo 20 de minute si tot nu dadea semne sa opreasca. Intr-un final ajungem la Cardon care de fapt e un satuc cu cateva case intre canale si unde urma sa ne impartim pe categorii: pescuit si cascat gura. S-a dovedit a fi invers pana la urma dar ma rog, cei de la pescuit am cam cascat gura.
Ajung in cea mai mare viteza la primul wc din curtea in fata careia a tras barca. Ne separam in doua grupuri. Un grup de pescari(eu cu Victor) iar al doilea format din ceilalti mergea sa vada padurea de la Letea cu o masina de teren(de safari cum zicea Lucian). Pe noi urma sa ne duca gazda pe un canal din apropiere. Zis si facut, ne urcam la el in duba si cadem de comun acord sa ramanem sub un pod unde curentii erau cat de cat mai mici dar unde aveam si umbra.



 Ne punem pe treaba nu inainte sa descoperim ca in lada mai aveam doar cinci beri. Desfacem cate una si incepem sa ne punem pe intins scule. In vartejul nostru Victor isi darama berea si eu il urmez in cateva clipe. Dupa ce ca era putina am mai si risipit-o.
Tacticosi ne punem momeli si incepem sa pescuim si sa vorbim vrute si nevrute.

De partea cealalta, restul vad padurea Letea, caii, dunele de nisip si mananca o plachie extraordinara.








Noi savuram o priveliste, o barca, doua, o bere care mai era si ne bronzam in asteptarea capturilor care si normal ca nu ne-au ales pe noi. Am prins niste pesti normali si nu multi asa ca nu avem cu ce ne lauda. Intr-un final se face de ora de intalnire si sunam la cine ne-a lasat sa vina sa ne ridice. Dar surpriza telefonul inchis sau fara semnal. Sunam pe Lucian care ne spune ca vine cam in jumatate de ora sa stam linistiti ca ne vor lua direct ei. Ne strangem betele, si acareturile si in asteptarea celorlalti fumam cate-o tigara sa treaca timpul. Tinandu-se de cuvant ca intotdeauna Lucian a ajuns la fix. Drumul de intoarcere cel putin mie mi s-a parut mai scurt.





Ajungand la pensiune Victor se pune pe facut gratar. Venise de acasa cu carnati de Plescoi si pastrama de oaie chiar de la Plescoi aduse, unde fusese in urma cu doua saptamani. Ce mai, o minunatie de gratar facuse Victor. Mancam si iesim usor spre plaja. Luam un microbuz cu 1 leu de persoana care ne lasa aproape pe plaja. Aici la Sulina plaja este extraordinara, curata, fara manele, fara fete dubioase care vand cateceva. In general in Sulina nu gasesti nici daca vrei sa cauti persoane dubioase care ti-ar inspira teama ca ai putea fi furat sau pacalit.



 Seara am iesit din nou la restaurantul "Marea Neagra" unde am stat pana dupa miezul noptii.

23 iulie
Zi de plaja atat dimineata cat si dupamiaza. Asadar ne-am trezit un pic mai tarziu decat in ziua precedenta, am baut cafeaua, bineinteles berea si am luat-o spre plaja toti cu catel, cu purcel, unii cu microbuzul, altii pe jos fiecare cum a vrut. Ziua asta a fost cat de cat mai linistita.  La plaja eu cu Liviu, Pete, Masu si Victor am stat un pic la pescuit, am facut cate-o baie la varsarea unui canal in mare pentru ca era apa mai calda si am mai stat la vorbe si la bere bineinteles.





La pranz a mers la pensiune am mancat cateceva printre care si hamsii cu sos de usturoi, am lenevit prin curtea pensiunii. Dupamiaza am stat eu cu Victor sa-i conducem pe Liviu, Masu si Pete la vapor deoarece ei se intorceau la Bucuresti cu rapida de 18.



I-am dus, si-au ocupat locurile, au plecat iar noi ne-am dus dupa fete care plecasera mai devreme la plaja. Am luat microbuzul dar cand am ajuns ele erau in statie pentru ca se intorceau deja. Asa ca am facut cale intoarsa in formatie completa. Am mai stat prin curtea pensiunii putin, am facut un dus si am iesit la plimbare prin Sulina.


Am constatat ca erau in desfasurare zilele Sulinei si aveau loc spectacole iar o nava a politiei de frontiera era deschisa vizitarii de catre public.




Ne-am plimbat, ne-am relaxat iar in cele din urma ne-am retras in camerele noastre pentru ca dis de dimineata aveam rapida catre Tulcea.


Ca sa nu inchei asa va spun ca Sulina este printre putinele orase din tara care mi-au lasat o impresie placuta si va  recomand sa o vizitati daca aveti aceasta ocazie.

Next: Ciucas Trail Running 3 septembrie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu